Kącik logopedyczny

Aktualności

Autor: b/d
Data wytworzenia informacji: b/d
Opublikował: PZSJedrzejow
e-mail: pzsjedrzejow@grodkow.pl
Data publikacji: 2016-11-23 17:42:00
Data ostatniej aktualizacji: 2017-03-15 10:48Aktualizacja dokonana przez:

Logopedia w naszej szkole

 
Zajęcia logopedyczne w naszej szkole odbywają się w każdy piątek w godzinach 11.55-12.40 (5 lekcja) w ramach projektu "Moja droga do sukcesu w szkole podstawowej"

Autor: b/d
Data wytworzenia informacji: b/d
Opublikował: PZSJedrzejow
e-mail: pzsjedrzejow@grodkow.pl
Data publikacji: 2016-11-23 17:42:00
Data ostatniej aktualizacji: 2017-03-07 18:08Aktualizacja dokonana przez:

Ćwiczenia logopedyczne

Aby pięknie mówić, należy prawidłowo oddychać.

 

Przykłady: 

Wdech nosem ( usta zamknięte) i wydech ustami.

Dmuchanie na płomień świecy.

Dmuchanie na piłeczkę pingpongową, wyścigi piłeczek.

Dmuchanie na kulkę z waty, na wiatraczek.

Chłodzenie „ gorącej zupy” – dmuchanie ciągłym strumieniem.

„ Zdmuchiwanie mlecza” – długo, aż spadną wszystkie nasionka.

Chuchanie na zmarznięte ręce.

Naśladowanie lokomotywy – wydmuchiwanie „nadmiaru pary” – ffff, szszsz.

Naśladowanie balonika – wypuszczanie powietrza z jednoczesnym odgłosem „ sssss”.

Nadmuchiwanie balonika.

Naśladowanie syreny – „ eu-eu- eu”, „ au-au-au” – na jednym wydechu.

Wyścigi chrupek – dmuchanie w parach.

Dmuchanie na piórko, aby nie spadło.

Liczenie na jednym wydechu.

Powtarzanie zdań na jednym wydechu – najpierw krótkich, potem coraz dłuższych.

Powtarzanie zdań szeptem.

Naśladowanie śmiechu różnych osób:

- staruszki: che- che- che

- kobiety – wesołe cha- cha- cha

- mężczyzny – rubaszne ho- ho- ho

- dziewczynki – piskliwe, chichotliwe chi- chi- chi.

Autor: b/d
Data wytworzenia informacji: b/d
Opublikował: PZSJedrzejow
e-mail: pzsjedrzejow@grodkow.pl
Data publikacji: 2016-11-23 17:43:00
Data ostatniej aktualizacji: 2017-03-07 18:06Aktualizacja dokonana przez:

Porady dla rodziców

Drodzy Rodzice!

 

             Rozwój mowy jest jedną z najważniejszych umiejętności,jaką zdobywa dziecko. Trwa ona przez wiele lat i przebiega w indywidualnym rytmie. Prawidłowa wymowa ma duże znaczenie dla powodzenia w nauce czytania i pisania.Bez względu na przyczynę zaburzeń mowy (wad wymowy) należy podjąć jak najwcześniej działania terapeutyczne.Sukces dziecka zależy w dużej mierze od Was rodziców.

 

10 przykazań logopedy:

  1. Słuchaj uważnie– jeżeli masz wątpliwości czy mowa Twojego dziecka rozwija się w prawidłowym tempie szybko skontaktuj się specjalistą, by wykluczyć opóźniony rozwój mowy.
  2. Zorientuj się czy/jak dziecko słyszy - dobry słuch jest podstawą nabywania umiejętności komunikacyjnych.
  3. Pomóż w terapii logopedycznej – wspólnymi siłami wraz z logopedą zrobicie więcej. Ćwiczyć można wszędzie, potrzeba tylko kilku minut dziennie, by utrwalać u dziecka prawidłowe nawyki artykulacyjne.
  4. Nie zdrabniaj, nie spieszczaj słów – niech dziecko słyszy poprawną wymowę, którą chcemy u niego osiągnąć, nie utrudniaj mu tego.
  5. Zrezygnuj ze smoczka jak najszybciej – jego następstwem mogą być wady zgryzu, nieprawidłowe połykanie oraz próchnica.
  6. Ucz gryzienia,, gdy tylko pojawią się pokarmy stałe – dzięki temu mięśnie oraz narządy odpowiedzialne za artykulację, będą poprawnie pracowały, a dziecko nauczy się prawidłowo połykać pokarmy.
  7. Obserwuj oddech – w stanie spoczynku dziecko powinno oddychać przez nos. Jeżeli oddycha przez usta warto się temu bliżej przyjrzeć.
  8. Ćwicz narządy artykulacyjne poprzez zabawę – gimnastyka buzi i języka w weselszej formie jest przystępniejsza.
  9. Motywuj i bądź cierpliwy – nauka prawidłowej mowy jest czasochłonna i trudna dla Twojego dziecka. Chwal każde, nawet te najmniejsze postępy.
  10. Czytaj na dobranoc – dzięki temu dziecko osłuchuje się z prawidłową wymową i formami gramatycznymi, a poza tym doskonale rozwija swoją wyobraźnię.
Autor: b/d
Data wytworzenia informacji: b/d
Opublikował: PZSJedrzejow
e-mail: pzsjedrzejow@grodkow.pl
Data publikacji: 2016-11-23 17:45:00
Data ostatniej aktualizacji: 2017-03-15 10:34Aktualizacja dokonana przez: